همشهری آنلاین: حالا همه مقامات پلیس در سراسر جهان دنبال معمر قذافی، دیکتاتور لیبی هستند.

خبرگزاری اتریش از لیون گزارش داد، سازمان اینترپل، مستقر در لیون فرانسه، روز جمعه هشدار قرمز برای 188 کشور عضو خود فرستاد تا به این ترتیب اگر خبری از دیکتاتور لیبی، پسرش سیف الاسلام و عبدالله الزنوسی، رییس سازمان جاسوسی‌اش گرفتند، آنها را بازداشت کنند.

gaddafi interpol

به گفته پلیس بین‌الملل، این حکم بازداشت بین‌المللی کار این سه لیبیایی را برای آنکه مرزهای این کشور را ترک کنند، سخت تر می‌کند.

این حکم بازداشت «ابزار مهمی» برای پیدا و بازداشت کردن آنها خواهد بود.

gaddafi- Senussi

روز پنجشنبه لوئیز مورنو اوکامپو، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری از اینترپل تقاضای کمک کرد.

دیوان اواخر ماه ژوئن حکم بازداشت این سه نفر را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرده بود. آنها متهم به واداشتن نیروهای امنیتی به قتل، شکنجه و جنایت علیه بشریت هستند.

هفته‌هاست که خبری از قذافی 69 ساله نیست، اما او مرتب پیام‌های صوتی برای هوادارانش ارسال می‌کند.

وضعیت شهر بنی ولید

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: انقلابیون لیبیایی در ورودی شمالی شهر بنی ولید با گردان های معمر قذافی درگیر شدند.

در همین حال یکی از مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی شامگاه جمعه از درگیری‌های شدید در شهر بنی ولید در جنوب شرق طرابلس خبر داد.

عبدالله کنشل، از مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی که در مذاکرات با طرفداران قذافی برای تسلیم شدن شهر بنی ولید شرکت داشت، در این باره گفت: هسته‌های غیرفعال انقلابیون نیز وارد عمل شده و با نیروهای مسلح وفادار به قذافی در خیابان های بنی ولید درگیر شده‌اند

موضع ناتوgaddafi

یکی از مسئولان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه گفت نیروهای این سازمان بیش از اندازه مورد نیاز در لیبی نمی‌مانند و امور را پس از پایان یافتن جنگ به سازمان ملل خواهند سپرد.

درک برنگلمن معاون دبیر کل ناتو که به روسیه سفر کرده است در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت:ما در وضعی قرار داریم که به آن دوران «پس از قذافی» می‌گویند؛ قرار است سازمان ملل متحد عهده دار امور شود و ما هم در صورت دریافت درخواستی مبنی بر ترک لیبی، از این تصمیم حمایت خواهیم کرد

کد خبر 145090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز